Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Secondary School Student")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1011

  • Page / 41
Export

Selection :

  • and

Drops of water and of soap solution: Students' constraining mental models of the nature of matter = Gouttes d'eau et solution à base de savon : les modèles conceptuels de la nature de la matière chez les étudiantsEILAM, Billie.Journal of research in science teaching. 2004, Vol 41, Num 10, pp 970-993, issn 0022-4308, 24 p.Article

La validation intellectuelle dans l'enseignement introductif de l'algèbre = Intellectual validation in an introductory algebra courseBARALLOBRES, Gustavo.Recherches en didactique des mathématiques (Revue). 2004, Vol 24, Num 2-3, pp 285-328, issn 0246-9367, 44 p.Article

Enhancing mathematical reasoning in the classroom: The effects of cooperative learning and metacognitive training = Favoriser le raisonnement mathématique en classe : les effets de l'apprentissage coopératif et de la formation métacognitiveKRAMARSKI, Bracha; MEVARECH, Zemira R.American educational research journal. 2003, Vol 40, Num 1, pp 281-310, issn 0002-8312, 30 p.Article

As 'process' as it can get : students' understanding of biological processes = La compréhension par les étudiants des processus biologiquesBARAK, J; GORODETSKY, M.International journal of science education. 1999, Vol 21, Num 12, pp 1281-1292, issn 0950-0693Article

Le constructivisme en action: des étudiants et des étudiantes se penchent sur leur idée de science : Constructivisme et éducation = Constructivism into actionDESAUTELS, J.Revue des sciences de l'éducation. 1994, Vol 20, Num 1, pp 135-155, issn 0318-479XArticle

Inscriptional practices in two inquiry-based classrooms : A case study of seventh graders' use of data tables and graphs = Les pratiques d'écriture d'élèves de 7e année en science utilisant des tableaux de données et des graphiquesWU, Hsin-Kai; KRAJCIK, Joseph S.Journal of research in science teaching. 2006, Vol 43, Num 1, pp 63-95, issn 0022-4308, 33 p.Article

it isn't no slang that can be said about this stuff : Language, identity, and appropriating science discourse = Langage, identité et l'appropriation du discours scientifiqueBROWN, Bryan A.Journal of research in science teaching. 2006, Vol 43, Num 1, pp 96-126, issn 0022-4308, 31 p.Article

Implementing small theme high schools in New York City : Great intentions and great tensionsANCESS, Jacqueline; ALLEN, David.Harvard educational review. 2006, Vol 76, Num 3, pp 401-416, issn 0017-8055, 16 p.Article

La pensée algébrique dans une perspective sémiotique: L'environnement du tableur = Algebraic thinking in a semiotic perspective: the spreadsheet environmentARZARELLO, Ferdinando; BAZZINI, Luciana; CHIAPPINI, Giampaolo et al.Sciences et techniques éducatives. 2002, Vol 9, Num 1-2, pp 219-239, issn 1265-1338Article

Students' alternative conceptions and scientifically acceptable conceptions about gravity = Les conceptions alternatives des étudiants et leur jugement sur la gravitéPALMER, David.International journal of science education. 2001, Vol 23, Num 7, pp 691-706, issn 0950-0693Article

The meaning of action in learning and teaching = La signification de l'action dans l'apprentissage et l'enseignementFRANKS, Anton; JEWITT, Carey.British educational research journal. 2001, Vol 27, Num 2, pp 201-218, issn 0141-1926Article

The tension between authoritative and dialogic discourse : A fundamental characteristic of meaning making interactions in high school science lessonsSCOTT, Philip H; MORTIMER, Eduardo F; AGUIAR, Orlando G et al.Science education (Saleem, Mass.). 2006, Vol 90, Num 4, pp 605-631, issn 0036-8326, 27 p.Article

Prévisions nationales d'effectifs d'élèves du second degré pour les rentrées 2006 et 2007FERRAIT, Laure.Note d'information - Direction de la programmation et du développement. 2006, Num 19, pp 1-4, issn 1286-9392, 4 p.Article

Introduction to algebraic thinking : Connecting the concepts of linear function and linear equationFARMAKI, Vassiliki; KLAOVDATOS, Nicolaos; VERIKIOS, Petros et al.Scientia paedagogica experimentalis. 2005, Vol 42, Num 2, pp 231-253, issn 0582-2351, 23 p.Article

The construction of meaning and identity in the composition and reading of an architectural text = La construction de la signification et de l'identité dans la composition et la lecture d'un texte d'architectureSMAGORINSKY, Peter; COOK, Leslie Susan; REED, Patty M et al.Reading research quarterly. 2005, Vol 40, Num 1, pp 70-88, issn 0034-0553, 19 p.Article

Exploring high school students' use of theory and evidence in an everyday context: the role of scientific thinking in environmental science decision-making = Recherche sur l'usage des théories et des preuves par les élèves du secondaire au quotidien : le rôle du raisonnement scientifique dans le cadre de la prise de décision en science de l'environnementYANG, Fang-Ying.International journal of science education. 2004, Vol 26, Num 11, pp 1345-1364, issn 0950-0693, 20 p.Article

Just do it?: Impact of a science apprenticeship program on high school students' understandings of the Nature of science and scientific inquiry = L'impact d'un programme d'apprentissage de la science sur la perception de la nature de la science et de la recherche scientifique des élèves du secondaireBELL, Randy L; BLAIR, Lesley M; CRAWFORD, Barbara A et al.Journal of research in science teaching. 2003, Vol 40, Num 5, pp 487-509, issn 0022-4308, 23 p.Article

Students' Understanding of Chemical Equations in Secondary Schools in BotswanaHINES, C.School science review. 1990, Vol 72, Num 258, pp 138-140, issn 0036-6811Article

Effect of bead and illustrations models on high school students' achievement in molecular geneticsROTBAIN, Yosi; MARBACH-AD, Gili; STAVY, Ruth et al.Journal of research in science teaching. 2006, Vol 43, Num 5, pp 500-529, issn 0022-4308, 30 p.Article

Towards a theoretical framework for teaching controversial socio-scientific issuesLEVINSON, Ralph.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 10, pp 1201-1224, issn 0950-0693, 24 p.Article

Making sense of photographs = Exploiter le sens des photosPOZZER-ARDENGHI, Lilian; ROTH, Wolff-Michael.Science education (Saleem, Mass.). 2005, Vol 89, Num 2, pp 219-241, issn 0036-8326, 23 p.Article

From nationwide standardized testing to school-based alternative embedded assessment in Israel: Students' performance in the Matriculation 2000 Project = Du test standardisé national à une évaluation différenciée localement en Israël : la performance des élèves dans le cadre du projet Matriculation 2000DORI, Yehudit J.Journal of research in science teaching. 2003, Vol 40, Num 1, pp 34-52, issn 0022-4308, 19 p.Article

Conceptions de l'angle chez des élèves de seconde = The conceptualisation of angle among secondary studentsVADCARD, Lucile.Recherches en didactique des mathématiques (Revue). 2002, Vol 22, Num 1, pp 77-120, issn 0246-9367Article

Réductionnismes en biochimie, éclairage épistémologique et didactique = Reductionism in biochemistry, epistemological and didactic clarificationDESBEAUX-SALVIAT, Béatrice.Aster. 2000, Num 30, pp 9-37, issn 0297-9373Article

La régulation de la glycémie : Une étude de cas en première S = Glycemia regulation : A case study with 16-17 year olds specialized in the sciencesSCHNEEBERGER, Patricia; DHOUIBI, Manel.Aster. 2006, Num 42, issn 0297-9373, 135-158, 225, 229, 234 [27 p.]Article

  • Page / 41